התחרות באינטרנט על הציבור החבדי

התחרות באינטרנט על הציבור החבדי
קהילת חב"ד אינה גדולה במיוחד אם מדברים במספרים אמנם היא פזורה מאוד ברחבי העולם עקב מטרה אידיאוליוגית נעלית לקרב יהודים רבים ככל האפשר לאלוקים ותורתו. 

אולם למרות גודלה המועט יחסית לקהילות חרדיות אחריות היא קהילה יותר מודרנית ופתוחה במובנים רבים ביניהם הטלפון הנייד שאין הקפדה על כשרות אלא רק בישיבות. כמו כן ניתן למצוא אצל הרבה מהציבור אינטרנט בבית, אצל חלקם אינטרנט רימון שמסנן תוכן לא רצוי מבחינת צניעות ואלימות אבל לא אצל כולם. 

בעקבות זה שאצל אלפי חסידי חב"ד יש בבתים
אינטרנט והרבה מהם מחזיקים זאת כיוון שברצונם לתקשר עם בני משפחותיהם הפזורים בשליחויות ברחבי העולם מתעורר צורך באתר שירכז חדשות ותכנים המתאימים ומותאמים בלעדית לציבור זה. 

שלשת האתרים החבדיים - לפי דירוג האתר Alexa:

היום ישנם מספר אתרים שנותנים מענה לצורך זה והמוביל ביניהם - זה שמקבל את כמות הכניסות הגדולה ביותר הינו חבד אינפו על פי האתר אלקסה. אתר Alexa מדרג את כל אתרי האינטרנט בעולם על פי כניסות, חשיבות האתר בעיני מנועי החיפוש וכמות האתרים המקשרים לאתר. הוא נותן דירוג יחסי בין כל אתרי העולם וכן דירוג לכל אתר ואתר בין אלה שבמדינה שלהם.

Chabad.Info

לוגו האתר חבד אינפו.
האתר המוביל שגם נמצא במקום הראשון ומקבל את כמות הגולשים החבדיים הגדולה ביותר הינו חבד.אינפו. אתר זה ממוקם במקום ה 176,606 בעולם. מספר זה נחשב יפה מאוד יחסית לאתר מהיועד לציבור מצומצם יחסית וממוקד מאוד אתר זה גם יותר מכוון לקהל המשיחי בציבור החבד"י שכן ניתן למצוא בו תוכן שנוגד דעות מסוימות בציבור הפחות משיחי. 

COL

תמונה לדוגמא מהאתר בתקופת חג הפסח
מראה פרסומות מכל עבר וקצת תוכן באמצע
כמו כן ישנו אתר נוסף ושני בגדול ששמו 'סי או אל' או באנגלית COL - Cabah OnLine ובתרגום הפירוש הוא : חב"ד על האינטרנט או "חב"ד מקוונת. אתר זה גם מקבל צפיות רבות מאוד גם מגולשים בישראל וגם משלוחים ברחבי העולם ומיועד יותר לכלל הקהל. הוא יותר מתון והרבה הרבה פחות קיצוני. אתר זה גם שם דגש מאוד גדול על הצד הפרסומי והכנסותיו העיקריות הנם מפרסומות.. 

Shturem.Net

יש עוד אתר נוסף שמוביל גם הוא ששמו שטורעם.נט. האתר יותר מותאם ומכוון לציבור הקיצוני לכיוון ההפוך המכונה : ה"אנטים". באתר זה ניתן למצוא מקומו בו הרבי מכונה זי״ע כמי שמאמינים שגופו של הרבי הסתלק ונשמתו נשארה איתנו כעת. אתר זה שם דגש גדול יותר על תוכן והוא לא פרסומי כלל למרות שלאחרונה פותח את שערי הפרסום שלו למעוניינים. 

לסיכום:

אם אתה אנטי כנס לשטורעם. משיחיסט - חבד אינפו זה בוודאי המקום בשבילך ואם אתה סתם רוצה קצת תוכן איכותי ולא מקצין לשום כיוון COL זה המקום בו תמצא חדשות מעניינות וגם תכנים פרסומיים המתאימים לעונה ולמגזר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה