בית חב"ד בכל מקום ובכל זמן - הכתובת לכל עניין יהודי

לכל זמן ולכל מקום יש את הדברים היותר בולטים ומיוחדים שלו, במדינות מסוימות ניתן למצוא דברים שאין במדינות אחרות, וכן בזמנים מסוימים האנשים מתעניינים בדברים כאלה ובזמנים אחרים בדברים אחרים.

גוגל ופייסבוק
הלהיטים של שנות האלפיים
לא נסתכל מה היו הלהיטים לפני אלף או מאה שנים אלא נסתכל על הזמן שלנו וניקח את עניין האינטרנט: לפני עשר שנים בלבד האתר גוגל שרק התחיל היה הלהיט של העולם וזה נמשך ממש עד היום במובן מסוים, כל מי שרק נכנס לאינטרנט הבין את המהות והחשיבות של האתר החזק הזה שמכיל בתוכו מפתח לכל דבר ועניין שרק היינו מחפשים באינטרנט. היום לעומת זאת הפייסבוק הוא אפשר לומר "הלהיט" בעולם - כולם רוצים להיות שם ועד כדי כך יש מי שאמר "אם אתה לא שם - אתה לא קיים".

עכשיו נסתכל על עוד דבר מסוים שממש בשנים האחרונות נהיה להיט בין
לאומי לכל יהודי בעולם, בין אם הוא חרדי או חילוני, דתי או מסורתי, בן או בת, צעיר ומבוגר, כל מי שנולד יהודי או אפילו מי שרוצה להיות יהודי יש לו קשר ללהיט הזה ששרק הולך ונתפס יותר ויותר בשנים האחרונות.


הכל התחיל לפני מספר עשרות שנים כשהגיע האדמו"ר הריי"צ (רבי יוסף יצחק) והתחיל לשלוח שלוחים בשמו לרחבי העולם על מנת לקרב כמה שיותר יהודים לאלוקים שבשמיים, הרבי השביעי לבית חב"ד שהמשיך בעקבותיו - רבי מנחם מענדל שניאורסאן, המשיך גם הוא בעניין זה ולקח את זה כפרויקט חשוב ומהותי ואולי אפילו עמוד בסיס לחסידות חב"ד.

"אהוב כל יהוד באשר הוא"
רבי מנחם מענדל שניאורסאן
האדמו"ר השביעי לבית חב"ד
הוא התחיל לשלוח שלוחים ודאג שבכל מקום בעולם ולכל חור בעולם יגיע יהודי - "שליח" חב"ד שיקדיש את חייו על מנת לעזור ליהודים אחרים - אותם שלוחים עזבו את כל מה שהכירו מלפני ונסעו למדינה רחוקה והתחילו בלי שום ידע ובלי שום קשרים להקים קהילה יהודית, הם בנו בתי כנסת, מקוואות, בתי ספר יהודיים, ישיבות, כוללים, בתי חולים ועוד. הם במשך שנים ועשרות שנים מקדישים את חייהם מידי יום בשביל אותם יהודים שנמצאים באותם מקומות רחוקים על מנת לקרב אותם ולתת להם חיוך ועזרה בכל שיצטרכו.

כפי הידוע יש משפט בחב"ד שאומר: "בית חב"ד - הכתובת לכל עניין יהודי", ופירושו הוא שכאן זה בית של חכמה, בינה ודעת (ראשי התיבות של חסידות חב"ד) וכאן היא הכתובת לכל עניין שאיזה יהודי יצטרך ובכל זמן שיצטרך את זה.

בשנים האחרונות המון יהודים צעירים וזקנים כאחד מטיילים ברחבי העולם בכל מיני מקומות, ישנו גם מנהג בישראל שלאחר השירות הצבאי יוצאים החיילים לטיול במזרח הרחוק להתרעננות של מספר שבועות, חודשים ולפעמים שנים. באותם מקומות הם לא נמצאים לבד, הם באים ופוגשים שם את שלוחי חב"ד שנותנים להם אוירה יהודית, אוכל כשר, והרבה חום ואהבה.

הרב נחמיה וילהלם
שליח חב"ד בבנגקוק, תאילנד
אז אם אתם מתכננים טיול, או אפילו עוברים לאיזה מקום מגורים בעולם בין אם זה באוסטרליה או ניו-זילנד, ובין אם באירופה או אמריקה, בתאילנד או וייטנאם, בסין או בהודו, היום בכל מקום בעולם יש יהודי - שליח חב"ד שמחכה רק לכם ויעזור לכם בכל אשר תפנו. אז לא לשכוח בפעם הבאה שאתם טסים תעשו בירור קצר על הבית חב"ד באותו מקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה